Marketing internetowy

Rozwój internetowego biznesu gwałtownie przyśpieszył w ciągu ostatnich pięciu lat, głównie za sprawą rosnącej świadomości Polaków w zakresie sieciowego marketingu. Obecnie większość szanujących się firm nie tylko posiada swoje strony www, ale również wykorzystuje Internet do bezpośredniej sprzedaży własnych towarów i promocji swoich usług.

O tym, że internetowy ebiznes się opłaca, na pewno nie trzeba przekonywać osób, które zarabiają na swojej sieciowej działalności. Blogerzy, właściciele stron www, pozycjonerzy, marketingowy to główne grupy zarabiające na internetowym marketingu. Odpowiednio wykorzystane możliwości, jakie daje prowadzenie strony www mogą procentować całkiem sporymi zyskami. Warunek jest jeden – taka strona musi być sławna, często odwiedzana, a jej reklama powinna trafiać przede wszystkim do targetowanych grup odbiorców. Idealnymi pomysłami za zarabianie w Internecie są przede wszystkim prowadzenie bloga (zyski z reklam, artykułów sponsorowanych, płatnych linków), videobloga (zyski z publikacji i wyświetleń na YT) czy działalność freelancerska, głównie w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną.